Beljakovine z okusom čokolade in kikirikijevega masla

Ultra in mikro filtriran izolat sirotkinih beljakovin in koncentrat sirotkinih beljakovin (iz mleka),

  • kakav v prahu, soli, arome, sladilo: (sukraloza , acesulfam-K), emulgator: sojin lecitin.

Pojdi v trgovino

Opis

Tukaj so opisane beljakovine z okusom čokolade in kikirikijevega masla.

Beljakovine z okusom čokolade in kikirikijevega maslaBeljakovine imajo v našem življenju velik pomen. Samo življenje potrebuje beljakovine, potrebujemo jih za boljše razpoloženje, za splošno zdravje in dobro počutje. Tudi za vitko linijo potrebujemo beljakovine. Brez beljakovin se v našem telesu ne more zgoditi nič, saj naše telo poleg maščobe in vode vsebuje predvsem beljakovine.

Imunski sistem, mišice, lasje, živci, kri, organi in hormoni, so zgrajeni iz 20 majhnih beljakovinskih gradnikov, ki jih imenujemo aminokisline. Vsaka od teh aminokislin mora biti v našem organizmu prisotna za izdelavo in predelavo telesnih tkiv, le tako lahko telo ostane čilo in zdravo, mi pa sposobni za vse napore, ki nam jih prinašajo vsakodnevne aktivnosti.

Nujno potrebnih je predvsem osem aminokislin, ki jih organizem ne zna izdelati sam, ampak jih črpa iz hranilnih snovi, ki jih vnašamo s hrano.

A včasih, v našem načinu prehranjevanja ni prisotnih dovolj beljakovin in takrat je smiselno dodajanje prehranskih dodatkov. Najbolj poznano prehransko dopolnilo so sirotkine beljakovine. Na tržišču jih dobimo v prahu, pogosto so obogatene z različnimi dodatki, ki še okrepijo njihov pozitiven vpliv na naše zdravje.

.

Beljakovine z okusom čokolade in kikirikijevega masla

.

Za dodajanje sirotkinih beljakovin se odločimo iz različnih vzrokov.

Najpogosteje se za dodajanje beljakovin k vsakodnevni prehrani odločajo posamezniki:

.

  • ki želijo shujšati ali uravnavati telesno težo, saj sirotkine beljakovine povzročajo občutek sitosti in s tem posledično zmanjšajo apetit
  • sirotkine beljakovine pogosto uživajo športniki za povečanje moči in hipertrofijo
  • z uživanjem sirotkinih beljakovin lahko učinkovito okrepimo oslabljen imunski sistem

.

Kaj spodbuja občutek lakote?

.

Ste se že kdaj vprašali, zakaj v današnjem času pojemo veliko več hrane, kot so je ljudje v 60. letih? Odgovor je preprost: zato, ker smo vedno lačni! Krivec za našo večno lakoto pa je prav gotovo inzulin.

Zaradi uživanja preveč ogljikovih hidratov, se sprošča preveč inzulina, inzulin pa povzroča občutek lakote. Čim bolj debeli smo, tem več inzulina izloča telo.

Francoz Anthelme Brillat-Savarin (1) je zapisal slavno teorijo o zadovoljstvu za mizo in že on je okrog leta 1800 ugotovil, da kruh, riž in krompir redijo.

Glikemični indeks se je pojavil šele okoli leta 1970, razvil pa ga je dr. David Jenkins, profesor prehranjevalnih znanosti na univerzi v Torontu. Živilom je predpisal vrednosti od 1 do 100, glede na to, kako spodbujajo izločanje inzulina. Visoko število pomeni veliko inzulina, nizko število pa malo inzulina. Koncept dr. Jenkinsa, sprva zaradi nasprotovanj drugih strokovnjakov za prehrano, niso uvrstili med uradna priporočila za prehranjevanje, šele dvajset let kasneje je avstralska raziskovalka Jennie Brand – Miller (2ponovno sprožila raziskave o glikemičnem indeksu.

V naravi je le malo živil, pri katerih glikemični indeks preseže mejo 50.
Z nizko vrednostjo GI so prav gotovo sadje, zelenjava, jogurti, 
sirotka, žita, sir, jajca, ribe in meso.

.

Kaj je sirotka?

.

Sirotko dobimo pri predelavi mleka v skuto in sir.

Če jo zmešamo s sadjem in zelenjavo, ki sta bogata z vitamini in minerali, odvaja vodo iz telesa, razbremenjuje presnovo ter razgrajuje maščobe in škodljivi balast. Če se boste odločili za dieto z beljakovinami iz sirotke, boste že v prvih dneh začutili dotok novih moči.

Sirotka je nizkokalorična in vsebuje veliko mlečnih kislin, ki spodbujajo prebavo.

Beljakovinske snovi v sirotki, povečajo odpornost in krepijo mišice, vsebnost mineralov, predvsem magnezija, pa zavira posledice stresa.

V sirotki se nahaja laktoferin in zaradi njegovega delovanja, sirotka deluje protivnetno, protimikrobno in se odlično bori proti virusom.

Uživanje sveže sirotke je seveda daleč najboljša dieta, a žal količinsko to ne gre dlje časa, zato je seveda smiselno uživanje sirotke v prahu, kjer se prav tako nahajajo vse aminokisline, ki jih potrebujemo.

.

Aminokislina triptofan se nahaja v sirotkinih beljakovinah in v čokoladi

.

Kakav v pravi čokoladi vsebuje veliko količino esencialne aminokisline triptofan, prav to aminokislino pa najdemo tudi v sirotkinih beljakovinah.

Vključevanje triptofana v prehrano je izjemno pomembno za proizvodnjo serotonina, ki je pomemben živčni prenašalec. Triptofan v telesu reagira z vitaminoma B6, B3 in z magnezijem, kar sproži proizvodnjo serotonina. Pospešeno delovanje serotonina odpravlja stanja tesnobe in okrepi naš nevrološki in psihološki obrambni zid pred stresom.

.

Pomen čokolade v sirotkinih beljakovinah

.

Vsaka čokolada je narejena iz kakavovih zrn, se pravi da je kakav pravzaprav čokolada.
Čokolada, ki vsebuje pravi kakav, vsebuje veliko vsebnost antioksidantov in mineralov.

.

Kaj vsebuje prava čokolada?

.

  • Kakav vsebuje veliko antioksidantov, najbolj učinkoviti so polifenoli, katehini in epikatehini. Antioksidanti v čokoladi varujejo pred zdravstvenimi težavami in boleznimi povezanimi s staranjem. Dedni material v telesu ščitijo pred poškodbami prostih radikalov.
  • Kakav lahko označimo kot najboljši vir magnezija, ki podpira delovanje srca, krepi možgansko moč in izboljšuje mišično delovanje črevesja. Magnezij je eden izmed elementov, ki ga v običajni hrani najbolj primanjkuje. Zato je uživanje izdelkov, kjer je dodan pravi kakav, primerno za nadomeščanje primanjkljaja magnezija.
  • V 28 gramih kakava je kar 314% priporočenega dnevnega odmerka železa. Železo je sestavni del proteina hemoglobina, ki po krvi prenaša kisik. Kadar v krvi ni dovolj kisika, lahko pride do slabokrvnosti.
  • Krom je pomemben mineral v sledeh in pomaga pri uravnavanju sladkorja v krvi. Prava čokolada vsebuje dovolj tega elementa in je zelo koristna za nadomeščanje nezadostnih količin kroma.
  • Čokolada je bogat vir mangana, ki pomaga železu pri oskrbi krvi s kisikom in pri proizvodnji hemoglobina. Mangan najdemo tudi v človeških solzah.
  • Kakav v čokoladi je izvrsten vir cinka, ki je ključnega pomena za delovanje imunskega sistema, jeter, trebušne slinavke, spolnih žlez in kože. Udeležen je tudi v več tisočih encimskih reakcijah v telesu. Cink postane biološko razpoložljiv, ko je telo očiščeno težkih kovin.

.

Pomen arašidovega masla v sirotkinih beljakovinah

.

Arašidovo maslo ohrani večino hranil, ki so v oreščkih, vključno z vitaminom E, vitamini skupine B in vlakninami. Več kot polovico predstavljajo maščobe, večinoma nenasičene, ki pa so zelo kalorične.

Uživanje kikirikijevega masla pozitivno vpliva na živčni sistem, pomaga pri hudi utrujenosti, preprečuje nastanek srčno žilnih bolezni in spodbuja delovanje možganov.

.

Kako jemati sirotkine beljakovine?

,

Sirotkine beljakovine z okusom čokolade in kikirikijevega masla, jemljite do štirikrat na dan po dve jušni žlici. Zmešajte s 300 do 400 ml tekočine, lahko pa jih zamešate tudi v smoothie ali v mleko.

Sirotkine beljakovine jemljite vedno med obroki, kadar pa vadite, jih vzemite 20 minut pred vadbo in takoj po vadbi.

.

.

Viri:

Ursula Arsen, Dobra hrana za dolgo življenje
Marion Grillparzer, Hujšajmo z veseljem
Klaus Oberbeil, Z vitamini do zdravja in Beljakovine z okusom čokolade in kikirikijevega masla