Kalcij in vitamin D – 50 kapsul

Kalcij in vitamin D za:

  • zdrave  in močne kosti
  • umirjanje živcev
  • aktivne športnike
  • ljudi po 50. letu starosti

Pojdi v trgovino

Opis

Tukaj je opisan kalcij in vitamin D, kot kombinacija prehranskega dopolnila za močnejše kosti in proti stresnim situacijam.

kalcij vitamin dZa rudnine dobesedno velja, da so telesni gradniki. V kosteh je namreč največja zaloga mineralnih snovi v telesu, zlasti kalcija in magnezija. Njihova funkcija pa ni le ohranjanje čvrstega okostja, pač pa sta kalcij in magnezij tudi hrana za živce, ki so v današnjem načinu življenja, ves čas pod hudim pritiskom.

Vsak od nas si želi močne in zdrave kosti, posebej v starosti, da ne bi postali nege potrebni bolniki. Zato je zelo pomembno, da pravočasno poskrbimo za zdravo presnovo kosti.

Po 50. letu, moramo vsakih nekaj let opraviti natančen pregled kosti in po potrebi krhke kosti napolniti z minerali, posebej s kalcijem.

.

Kaj se dogaja v našem okostju?

.

V našem okostju ves čas potekata tvorba in razgradnja kosti.

Pet milijonov celic stalno odstranjuje obrabljeno kostno maso in tvori novo kostnino. V kosteh namreč nenehno nastajajo mikroskopsko majhne razpoke, ki jih morajo celice ves čas popravljati.

Osteoklasti so celice, ki razgrajujejo in odstranjujejo staro in obrabljeno kostnino, pri čemer vsak dan odstranijo 400 mg kalcija in kolagenskih vlaken.

S sproščanjem kalcija osteoklasti tudi ohranjajo raven kalcija v krvi. V kosteh je shranjenih 99% kalcija, 85% fosfata in 70% magnezija, ki so v nenehni pripravljenosti.

.

Za zdrave kosti samo kalcij ni dovolj

.

Ljudje, ki jemljejo kalcij, so pogosto prepričani, da so s tem kosti že dovolj zaščitene. Žal ni tako! Z dodatnim kalcijem brez dvoma ohranjamo kostno gostoto pri odraslem, toda to ne pomeni, da so kosti tudi dovolj trdne in tako zaščitene pred zlomi. Organizem, poleg kalcija, namreč dodatno potrebuje vitamine C, K in D za optimalno nalaganje kalcija v kosteh in hormone za kostno presnovo.

.

Kalcij v pomoč pri sončnih alergijah

.

Mnogim ljudem se takoj, ko se izpostavijo soncu, pojavijo srbeči izpuščaji, mehurčki, rdeče lise in mozolji.

Ponavadi jim postavijo diagnozo polimorfna svetlobna dermatoza (1) ali PMD, ki nastane zaradi dolgovalovnih ultravijoličnih alfa žarkov. Za to vrsto sončne alergije trpi že 10 do 15% vseh mladih žensk.

Hudo pomanjkanje kalcija pri ženskah namreč neizogibno povzroča nastanek alergij. Kalcij prepreči preveliko izločanje histamina iz maščobnih celic mastocitov, to so snovi, ki povzročajo alergije. Zato strokovnjaki priporočajo, da teden ali dva pred poletnim dopustom in med njim, uživamo dodatne količine kalcija. Tako bomo stabilizirali celične membrane v maščobnih celicah, ki nato izločajo manj histamina.

.

.
Kalcij za dobre živce

.

Kalcijevi ioni so hitri prenašalci dražljajev v živčevju. Medtem, ko številne druge snovi predvsem sodelujejo pri nastajanju nevrotransmitorjev, je kalcij ključen v živčni presnovi.

Če nam ga primanjkuje, postanemo razdraženi, boječi ali čustveno bolj občutljivi.

Po majhnih, z vodo napolnjenih kalcijevih kanalih, prihajajo nevrotransmitorji naravnost v notranjost živčne celice. Že najmanjše nihanje ravni kalcija, takoj vpliva na živčevje. Vsi ljudje, ki so pod pritiskom, tako športniki, poslovneži, zaposlene matere in mnogi drugi, potrebujejo več kalcija.

Dodaten kalcij izboljša storilnost živčevja in zagotovi zdrave in mirne živce.

.

Izguba kalcija med šokom

.

V izjemnih primerih, kot je šok po prometni nesreči, telo takoj potrebuje velike količine kalcija. Mišice namreč ohromijo in živci so povsem napeti. Znano drhtenje mišic takoj po šoku je značilen znak pomanjkanja kalcija. Zaradi pomanjkanja kalcija pride pri športnikih, posebej po izredno napornem tekmovanju, do motenega delovanja mišic in krčev, saj kalcij prenaša živčne dražljaje v mišice.

.

Kako jemati prehranska dopolnila kalcija?

.

Najpogostejši prehranski dodatek kalcija, so kalcijeve šumeče tablete in kalcijeve tablete, ki so pogosto v kombinaciji z vitaminom D in magnezijem. Od vseh mineralov je resorpcija kalcija v telesu najslabša, saj ga v kri pride manj kor tretjina. Zato ni priporočljivo, da ga uživamo sočasno z balastnimi snovmi ali polnozrnatimi izdelki, saj ti resorpcijo še dodatno zmanjšajo.

Pri veliki količini maščob se kalcij v črevesju speni, kar še oteži vsrkavanje. Najbolje ga je jemati skupaj s sadnimi sokovi ali vitaminom C, ker se zaradi kislin resorpcija kalcija izboljša za desetino.

Pri izbiri prehranskega dopolnila kalcija, moramo biti pozorni na kemične oblike. Kalcijev karbonat potrebuje za dobro vsrkavanje v telesu želodčno kislino. Jemanje kalcijevega fosfata ni priporočljivo, saj je v hrani že tako preveč fosfatov. Najboljša je resorpcija kalcijevega citrata, kajti v organizmu veže največ odvečnih kislin. Kombinacija kalcija in vitamina C je idealna, ker se učinek kalcija tako izboljša. Najbolj aktivna in takoj uporabna oblika je uporaba vitamina D3.

.

Priporočeni odmerki kalcija

.

Za preprečevanje osteoporoze moramo jemati 800 do 1000 miligramov dodatnega kalcija. Še posebno ga potrebujejo strogi vegetarijanci in ljudje, ki so alergični na mleko. Varni odmerki kalcija so do 2500 mg.

Nekoč so bili zmotno prepričani, da kalcij pospešuje nastajanje ledvičnih kamnov, toda izkazalo se je ravno nasprotno. Raziskave so pokazale, da kalcijev citrat in mleko zmanjšujeta nastanek ledvičnih kamnov. Citrat lahko ledvične kamne celo razgradi. Prav tako kalcij ne pospešuje poapnenje žil, razlog za to so nasičene maščobe.

.

Vitamin D je najpomembnejši za kosti

.

V zelo daljni preteklosti, ko ljudje še niso imeli na voljo kalcijevih tablet, so za trdne kosti poskrbeli z gibanjem na soncu. Koža pri izpostavljenosti soncu tvori vitamin D, ki je nujen za nalaganje kalcija v kosteh. Kalcij je tako brez vitamina D povsem nekoristen, ker ga telo preslabo izkoristi. Ker vitamin D izboljša kakovost kostne mase, je pomembno, da kalcij vedno jemljemo skupaj z njim.

.

Vitamin D za zdrave zobe

.

Pri osteoporozi ne pomislimo takoj na zobe! Toda zobje so nameščeni v čeljustnih kosteh in izpostavljeni močnemu delovanju sil, na primer 80 do 100 kg pri enem samem ugrizu. Zaradi močne obremenjenosti so tudi pri čeljustnih kosteh potrebne redne kontrole. Čeljustna kost pri pomanjkanju kalcija prav tako izgublja maso, zlasti se to najbolj pozna pri starejših ljudeh. Raziskava pri starejših je pokazala, da je dodajanje kalcija in vitamina D v obliki prehranskih dopolnil, prepolovila izpadanje zob.

.

Pomanjkanje vitamina D

.

Za tvorbo vitamina D moramo biti na soncu vsaj 15 minut na dan, saj kar 80% tega vitamina nastaja v koži.

Sodoben način življenja to ponavadi ne omogoča, saj se večinoma zadržujemo v zaprtih prostorih. Tako imamo na voljo le še četrtino potrebnega vitamina D za nalaganje kalcija v kosteh. Posebno starejši potrebujejo veliko dodatnega vitamina D, kajti v starosti, se njegova tvorba v koži zmanjša za polovico.

.

Svarilna znamenja ob pomanjkanju vitamina D:

.

  • izpadanje zob in ognojki ob zobeh
  • oslabelost mišic
  • povečani sklepi, posebej sklepi kolena in zapestij
  • razburjenost in razdražljivost
  • nespečnost
  • črnogledost
  • potrtost
  • kratkovidnost

.

Previdnosti pri jemanju prehranskih dopolnil vitamina D

.

Vitamin D se topi v maščobah in se zato lahko kopiči v organizmu. Nikoli ga ne smemo vnašati nenadzorovano. Čeprav vsebuje presna hrana zelo malo ali sploh nič vitamina D in je tudi sicer v hrani zelo redek, lahko potrebe po njem, poleg izpostavljanja soncu, zlahka zadovoljimo s hrano. Vitamin D najdemo v ribah, jetrih, maslu, mleku in jajcih.

Uživanje prevelikih količin vitamina D v tabletah, lahko ima hude zdravstvene posledice. Če se vitamin D nakopiči v krvi, lahko postane strupen, če se ga pa v krvi ali tkivu nakopiči preveč, utegne priti do hiperkalcemije (2), prevelike vsebnosti kalcija v krvi. Tedaj si odvečni kalcij poišče mehka tkiva, kot so ledvice, srce, pljuča ali ožilje in se v njih nalaga v obliki apnenca.

Prva znamenja prevelike vsebnosti vitamina D v telesu so bruhanje, driska, glavobol, bolečine v sklepih, huda žeja, vnete oči in močna srbečica.

.

.

Viri:

Dr. Ulrich Strunz in Andreas Jopp; Učinkovite snovi za živce in možgane
Dr. Douglas Graham; Uravnotežimo zdravje, telesno težo in življenje