Konopljini proteini iz ekološke pridelave

Konoplja je bogat vir omega 3 in 6 maščob, antioksidantov, vitaminov in mineralov, pomembnih za zdravje. V konopljinih proteinih je kar 50 % beljakovin.

Sestavine: 100 % ekološko pridelani konopljini proteini.

Neto količina: 250 g
Poreklo: Osrednja Evropa/Kitajska

Pakirano v prostorih, kjer so lahko prisotni tudi oreščki, semena in žita.  

Pojdi v trgovino

Opis

Konopljini proteini se pridobivajo s stiskanjem konopljinih semen. Navadna konoplja, Cannabis sativa, je oljna rastlina iz družine konopljevk. Pradomovina konoplje je območje severozahodne Himalaje do Aralskega jezera in Kaspijskega morja. Gojene oblike so nastale iz samorasle oblike s selekcijo rastlin in prenosom na druga geografska, mikroklimatska in pedološka ozemlja. S širitvijo proti jugu in severozahodu so se izoblikovali različni ekotipi konoplje. Ti se med seboj ločijo po morfoloških in kemijskih lastnostih, kar določa namen uporabe (1, 2, 3)

.

Konopljini proteini

.

Konopljine proteine pridobivajo s hladnim stiskanjem konopljinih semen, pri katerem se izloči olje. Kar ostane, posušijo in zmeljejo v proteinski prah, ki še vedno vsebuje veliko snovi potrebnih za naše zdravje.

Kot vmesni ali dodatni obrok, v obliki smoothijev, ali kot napitek je odličen za športnike, saj regenerira mišično tkivo in pospešuje izgorevanje maščob. Konopljini proteini imajo visoko vrednost Ph-ja in zato delujejo alkalno. Ohranjanje alkalnega ravnovesja je za naš organizem zelo pomembno, saj lahko motnje ravnovesja povzročijo hude bolezni.

Najbolj običajna motnja ravnovesja je zakisanost (4), kar pomeni, da imamo v notranjem celičnem okolju nesorazmerno veliko kislin, kar se kaže v mnogih neprijetnih simptomih, kot so kronična utrujenost, depresija, revmatična obolenja, vnetje kil, zobna gniloba in še veliko drugih neprijetnosti.

.

Učinkovine v konopljinih proteinih:

.

  • konopljini proteini vsebujejo vseh dvajset aminokislin, ki so potrebne, da se mišice po naporni vadbi spet opomorejo
  • alfalinolenska maščobna kislina omega 3
  • linilna maščobna kislina omega 6
  • antioksidanti: klorofil (5), tokoferoli in  tokotrierioli
  • 65% globulina (6)
  • 35% albumin proteina
  • magnezij, kalij, žveplo, kalcij, železo, fosfor
  • fitosterole (7)
  • askorbinsko kislino
  • beta karoteni
  • vlaknine
  • histidin
  • riboflavini (8)
  • niacin
  • tiamin

.

Konopljini proteini vsebujejo mnogo snovi, ki pozitivno vplivajo na naše zdravje, vse snovi so nam precej poznane in velikokrat opisane. Manj poznana  snov v konopljinih proteinih pa je antioksidant klorofil, ki ima prav tako kot ostale snovi, velik vpliv na naše zdravje.

.

Klorofil v konopljinih proteinih

.

Klorofil je molekula, ki daje zelenim rastlinam njihovo barvo, je naravna aromatska spojina iz skupine porfirinov, katerih naloga je, da omogočajo dihanje. V naravi najdemo zgoščeni vir klorofila v špinači, zeleni solati, kalčkih, zelenih algah, najdemo pa ga tudi v industrijski konoplji, nekaj pa se ga najde tudi v konopljinih proteinih.

Kot zanimivost: Konopljina semena so ena od redkih semen, ki vsebujejo klorofil.

.

Vpliv klorofila na naše zdravje:

.

  • našemu organizmu zagotavlja železo in magnezij, ga razkisa in deluje alkalno
  • našim celicam dovaja kisik
  • vsebuje vitamine A, E, K, C in s tem deluje antioksidativno
  • vsebuje folno kislino in  kalcij
  • pomaga pri menstrualnih težavah in izboljša krvno sliko
  • deluje antiseptično
  • deluje kot naravni osvežilec telesa in s tem preprečuje neprijeten zadah
  • preprečuje neprijetne telesne vonjave
  • čisti ustno votlino in dlesni
  • lajša težave pri vnetju grla
  • pomaga blažiti težave pri hemoroidih
  • spodbuja delovanje jeter
  • pospešuje celjenje ran
  • lajša težave pri vnetjih ven
  • pomaga iz telesa izločati težke kovine

.

smoothie-konopljaProtein globulin v konopljinih proteinih

.

Beljakovine delimo na enostavne beljakovine ali proteine, ki so sestavljene le iz aminokislin in na sestavljene beljakovine ali proteide.

.

Proteini ali enostavne beljakovine

.

Proteini ali enostavne beljakovine delimo na prave beljakovine: albumini, globulini, prolamini in histoni, in skeletne beljakovine: keratin, kolagen in  elastin.

.

Globulini

.

Globulini so: ovoglobulin, laktoglobulin in serumglobulin.

Globulini so rahlo kisle beljakovine in so najbolj razširjena skupina proteinov. V krvni plazmi nastopajo kot serumski globulini, v tkivih kot celični globulini, v mleku kot laktoglobulini in v jajcih kot ovoglobulini. Topni so v nekoliko slani vodi in v alkalnih raztopinah.

Globuline v krvni plazmi delimo v tri poglavitne skupine, ki so znani kot glubolini alfa, beta in gama.

Med globulini alfa so alfa- antripsin in haptoglobin. Prvi je encim, ki ga proizvajajo pljuča in jetra, njegovo pomanjkanje pa je močno povezano s hepatitisom pri otrocih.

Heptoglobin najdemo v krvni plazmi kjer veže hemoglobin in preprečuje, da bi ga ledvici izločali z urinom. Drugi glubolini alfa nastajajo kot rezultat vnetja, okvare tkiva antiimunskih bolezni, pri katerih imunski sistem napade lastna telesna tkiva.

Vsi globulini gama so protitelesca, kar pomeni, da so beljakovine, ki jih proizvaja imunski sistem v odgovor na infekcijo.

.

Fitosteroli v konopljinih proteinih

.

Rastlinski steroli, ki jih imenujemo tudi stanoli ali fitosteroli, so naravne sestavine rastlinskih celic. Že leta 1950 so znanstveniki odkrili, da pri človeku vplivajo na zniževanje holesterola v krvi in zdravijo bolezni prostate.

Najbolj poznani rastlinski steroli so sitosterol, kampesterol in stigmasterol. Najdemo jih predvsem v riževih otrobih, žitnih kalčkih, koruznem olju, nahajajo pa se tudi v konopljinih proteinih. Ergosterol je sterol v celični membrani gliv in je provitamin vitamina.

.

Riboflavin v konopljinih proteinih

.

Riboflavin ali vitamin B2 je nujno potreben pri vsaki telesni celici našega organizma. Če dejavne celice ne hranimo z molekulami riboflavina, razpadejo. Zaradi napačnega prehranjevanja, marsikoga med nami doleti prav pomanjkanje vitamina B2, najbolj prizadeti so ponavadi starejši ljudje in ljudje, ki imajo težave z apetitom.

Če vam primanjkuje riboflavina, se telo ob športni vadbi ne bo sposobno krepiti in pridobivati na moči. Riboflavin se nahaja v polnomastnem mleku, mesu, ribah, temno zeleni zelenjavi, seveda pa ga najdemo tudi v konopljinih proteinih. Dnevna potreba po riboflavinu je za ženske 1,2 do 1,7 miligrama in za moške od 1,4 do 3 miligrame.

Vitamina B2 ne smemo predozirati, ker zaradi pozitivnega delovanja na proste radikale v večjih količinah deluje kot strup.

.

Znaki pomanjkanja riboflavina

.

  • vnet jezik,  razpokani ustni kotički in ustnice
  • pekoče oči
  • razširjene zenice in občutljivost na svetlobno
  • luskavost kože na na nosu, ustih, čelu in ušesih
  • izpadanje las in mastna koža
  • omotičnost, raztresenost, nespečnost
  • vnetje nožnice

.

Zdravilni učinki konopljinih proteinov

.

  • zaradi visoke vsebnosti alfalinilenske kisline in linolne maščobne kisline so konopljini proteini lahko odlično dopolnilo za izboljšanje presnovnih procesov in boljše delovanje celic
  • prah iz semen konoplje je idealen izvor proteinov, saj konoplja vsebuje 50% čistih beljakovin, ne vsebuje pa glutena, zato ga lahko uporabljajo tudi ljudje, ki so nanj alergični
  • konopljini proteini vsebujejo 65% proteina edestin, ki je skoraj identičen globinu, ki se nahaja v človeški krvi. Edestin ima edinstveno sposobnost stimulacije proizvodnje protiteles in s tem ščiti naš imunski sistem
  • konopljini proteini ne povzročajo alergij
  • na telo delujejo alkalno
  • konopljini proteini vsebujejo veliko železa, 18 mg na 100 gramov, s tem so z jemanjem proteinov pokrite dnevne potrebe, ki znašajo 15 mg za moške in 10 mg za ženske

.

proteini-konoplja

.

Uporaba konopljinih proteinov

.

Uporaba konopljinih proteinov se priporoča predvsem po naporni vadbi, saj bodo  izboljšali tonus mišic, pomagali pri oblikovanju telesa in pomagali pri izgorevanju maščob. Konopljine proteine lahko pijete kot samostojni proteinski napitek, jih dodate v smoothije, omake, namaze, jih potresete po kosmičih ali z njimi zgostite juhe. Uporabljate jih lahko skoraj pri vsakem receptu, ki ga boste preizkusili na novo.

.

Recept za napitek z dodatkom konopljinih proteinov

.

V mešalniku zmešamo 2 dcl sojinega mleka, 1 čajno žličko arašidovega masla, 1 srednje veliko banano in 1 jedilno žlico konopljinih proteinov. Po želji in okusu lahko dodamo več mleka ali vode.

.

naroči

.

Viri:
Vlasta Mlakar, Gea;
Josef Kaiser, Kneippov priročnik;
Maura Bonfatti, Zdrava kuhinja