Proteini dvojna čokolada

Sestavine:
Ultra in mikro filtriran izolat sirotkinih beljakovin in koncentrat sirotkinih beljakovin (iz mleka), 4% razmaščeni kakav v prahu, arome, sladila: sukraloza, acesulfam – K, emulgatorji: ksantanski gumi, sojin lecitin.

Pojdi v trgovino

Opis

Beljakovine so skupina hranilnih snovi, ki so sestavljene iz aminokislin, ki so bistvene za rast in vzdrževanje telesa, kakor tudi za nastajanje številnih pomembnih telesnih delov, na primer celičnih membran, hormonov, nevrotransmiterjev, encimov in krvnega pigmenta hemoglobina.

Nekatere aminokisline je telo sposobno izdelati samo, druge pa mora dobiti iz prehranskih virov.

Živalske beljakovine v prehrani so v mesu, mlečnih živilih, jajcih in ribah.

Rastlinski viri vključujejo zrna, stročnice, oreške in semena.

Zelo dober vir beljakovin je tudi sirotka. Sirotka nastane kot stranski proizvod, pri izdelavi sira.

V Evropi je sirotka že v davni preteklosti veljala za zdravilni napitek, v današnjem času pa raje posegamo po sirotkinih proteinih, ki vsebujejo večinoma beljakovine, ki se hitro vsrkajo v organizem.

.

Sirotkini proteini z okusom dvojna čokolada

.

Beljakovine so koristne za pridobivanje mišične mase in moči, pripomorejo k večji vzdržljivosti organizma, uravnavajo raven sladkorja v krvi in kemijsko ravnovesje v možganih. Nepogrešljive so za zdravje živčnega sistema, pomagajo pri okrevanju po težjih obolenjih in krepijo kosti.

Pri ljudeh se pogosto porajajo pomisleki glede uporabe živalskih beljakovin, ki so povezani predvsem z nehumanimi zakoli, dodajanju antibiotikov in hormonov živalim, izkoriščanjem živali in podobnim.

Pri nakupu prehranskih dodatkov je zato seveda smiselno preveriti kje so bila pridelana in, če izpolnjujejo osnovne etične in varnostne zahteve pri pridelavi. Sirotkini proteini z okusom dvojna čokolada so lahko čudovit spremljevalec pri hujšanju, saj zmanjšujejo apetit in obenem krepijo imunski sistem.

Čokolada daje izdelku čudovit okus, zato boste ob uživanju uravnotežene prehrane in sirotkinih beljakovin z okusom čokolade, kmalu dosegali dobre rezultate pri preobrazbi svojega telesa.

.

Pozitivni učinki čokolade

.

O čokoladi je, po krivici, napisanega veliko slabega, a, če je čokolada narejena iz pravega kakava, lahko ima mnoge pozitivne učinke na naše zdravje.

Znanstveniki so ugotovili, da je čokolada boljša kot poljubljanje in svetovali, da je jezik koristneje uporabljati za topljenje čokolade kot strastno poljubljanje.

Vsekakor so s tem pojasnili, zakaj se nesrečna ljubezen pogosto zdravi s čokolado.

.

Čokolada in naše zdravje:

.

  • Diane Becker iz medicinske fakultete na univerzi Johna Hopkinsa je s sodelavci ugotovila, da čokolada, podobno kot aspirin, vpliva na krvne ploščice, ki povzročajo strjevanje krvi.
  • Norman Hollenberg, profesor na medicinski univerzi Harvard, je raziskoval pozitivne učinke uživanja kakava pri predstavnikih ljudstva Kuna v Panami. Ti prebivalci tedensko spijejo do 40 skodelic kakava. Naraven kakav vsebuje visoko raven epikatehina, ki je močan antioksidant, zato je pri teh ljudeh tveganje za srčne bolezni in diabetes, kar za 10% manjše.
  • V kakavu najdemo vrsto antioksidantov, ki jih imenujemo polifenoli. Raziskave so pokazale, da so lahko temna čokolada in drugi izdelki iz veliko kakava, zelo učinkoviti pri zniževanju krvnega tlaka, ravno zaradi vsebnosti polifenolov.
  • Temna čokolada je boljša za zniževanje krvnega tlaka, obenem pa spodbuja sposobnost telesa za presnovo krvnega sladkorja.
  • Po obsežni raziskavi je Dr. Bryan Raudenbush objavil, da lahko uživanje mlečne čokolade spodbudi delovanje možganskih funkcij. Čokolada vsebuje veliko snovi, ki delujejo kot stimulansi, kot so teobromin, fenetilanin in kofein.
  • Novejša raziskava, izvedena na Japonskem, je strokovnjake pripeljala do zaključka, da dopolnjevanje prehrane s tekočimi proantocianidini iz kakava vpliva na znižanje ravni glukoze pri diabetičnih miših s prekomerno težo in bi lahko zaviralno učinkovala tudi na diabetes pri ljudeh.
  • Potencialni pozitivni učinki kakava na zdravje so predmet čedalje večjega zanimanja, saj vse več raziskav kaže, da čokolada bogata s flavonoidi lahko zniža tveganje razvoja srčno žilnih bolezni.

.

Ali vegetarijancem primanjkuje kakovostnih beljakovin?

.

Ob dobrem načrtovanju prehrane lahko tudi vegetarijanci zaužijejo dovolj kakovostnih beljakovin.

Dober vir so jajca in mlečni izdelki, pa tudi izdelki iz soje, oreščki, semena, polnozrnati izdelki in stročnice. Nekatere je potrebno kombinirati, zato je najbolje, da vegetarijanci v prehrano vključijo čim več različnih vrst.

Uravnotežena raznolika vegetarijanska prehrana je primerna za večino ljudi vseh starosti in lahko ustreza celo potrebam vrhunskih športnikov. Vegetarijanci, ki jim primanjkuje proteinov, lahko svojo prehrano obogatijo tudi s sirotkinimi proteini, ki so lahko prebavljivi in vsebujejo odlično kombinacijo aminokislin.

.

Pomembna hranila v hrani rastlinskega izvora:

.

  • Kalcij: Najdemo ga v listnati zelenjavi, kot sta zelje in brokoli, fižolu, sojinem mleku, suhih figah in s kalcijem obogatenih jedeh in pijačah.
  • Železo: Ker se iz rastlinskih težje absorbira, vegetarijanci potrebujejo skoraj dvakrat več železa kot mesojedci. Fižol, leča, obogateni žitni kosmiči, brokoli, rdeča pesa in suho sadje so dobri viri železa. Če obenem v naše telo vnesemo še vitamin C, se absorpcija železa poveča.
  • Omega – 3: Kdor ne je rib ali jajc, le težko dobi dovolj esencialnih maščobnih kislin. Viri maščobnih kislin omega 3, so soja, oreščki, laneno seme in repično olje. Vendar morajo vegetarijanci pogosto posegati tudi po prehranskih dopolnilih omega 3, saj kljub raznovrstni prehrani, njihov  organizem ne dobi dovolj teh pomembnih maščobnih kislin.
  • Vitamin B12: Kdor uživa mlečne izdelke in jajca, dobi dovolj vitamina B12, ki je nujen za tvorjenje rdečih krvničk in preprečevanje slabokrvnosti. Za vegane pa so pravi vir namazi z izvlečkom kvasa, obogateni sojini izdelki in kosmiči iz žit z dodanimi vitamini, čeprav je dobro pomisliti tudi na dodajanje vitaminskih dodatkov.
  • Vitamin D: Mleko in jajca so dober vir vitamina D, čeprav je najboljši vir sončnega vitamina gibanje na prostem. Vsebujejo ga tudi žita, margarina, soja in riževo mleko. S temi živili si pomagajo vsi, ki niso dovolj na soncu, ali pa naj vitamin D jemljejo v obliki prehranskih dopolnil.
  • Cink: Iz rastlinskih virov se težje absorbira kot iz živalskih, najdemo pa ga v polnozrnatih izdelkih, soji, stročnicah, oreščkih in  pšeničnih kalčkih.

.

Pomanjkanje beljakovin kljub njihovem preobilju

.

Mnogo ljudi boleha za pomanjkanjem beljakovin, čeprav jih veliko zaužijejo. Ti ljudje se prav gotovo narobe prehranjujejo. Ker jim primanjkuje življenjsko pomembnih snovi, ne morejo proizvajati dovolj želodčnega soka ali encimov za razgradnjo beljakovin. Zato dragocene aminokisline ne pridejo do posameznih celic.

Če se beljakovine ne razgradijo, ne morejo priti v kri. Neprebavljene beljakovine ostajajo v črevesju, kjer trohnijo in povzročajo prebavne težave in alergije.

Vsemu temu se boste izognili, če boste uživali uravnoteženo prehrano, pravilno kombinirali hrano in občasno k svoji hrani dodajali proteine v obliki prehranskih dopolnil.

.

.

Viri:

Coe Sophie, Coe Michael, The True History of Chocolate
Roald Dahl, Charlie and the Chocolate Factory
Marion Grillparzer, Hujšajmo z veseljem, Proteini dvojna čokolada