Proteini z okusom bela čokolada in malina

Ultra in mikro filtriran izolat sirotkinih beljakovin in koncentrat sirotkinih beljakovin (iz mleka), aroma, liofiliziran prašek malin (2%) barva: karmin, sladila: sukraloza, acesulfam-K, emulgator: ksantanski gumi, sojin lecitin.

Pojdi v trgovino

Opis

Spodaj so opisani proteini z okusom bela čokolada in malina.

Beljakovine so velike molekule, ki so sestavljene iz osnovnih gradnikov, ki jih imenujemo aminokisline. Aminokisline vsebujejo kisik, vodik, ogljik in dušik, včasih pa v njih najdemo tudi žveplo. Prisotni sta tudi aminska in karboksilna skupina, ki sta vezani na različna ogljikova atoma.

Proteini z okusom bela čokolada in malinaAminska skupina ene aminokisline se lahko poveže s karboksilno skupino druge in tako tvori dipeptid. Takšno povezavo imenujemo peptidna vez. Kadar pa se med seboj povežeta več kot dve aminokislini, nastane polipetid.

Njihova velikost in oblika določata, katera beljakovina bo nastala in kakšna bo njena naloga v našem organizmu. Beljakovina lahko vsebuje 500 ali več med seboj povezanih aminokislin.

Beljakovine ali proteini, so v življenju vsakega športnika zelo pomembne.

Beseda proteini izhaja iz grške besede proteios, kar pomeni prvi v vrsti, kar lahko razumemo tudi tako, da imajo beljakovine vodilno vlogo pri fizioloških procesih v našem organizmu.

Beljakovine sestavljajo več kot 50% suhe telesne mase in v našem telesu opravljajo veliko zelo pomembnih funkcij.

.

Proteini z okusom bela čokolada in malina

.

Proteini z okusom bela čokolada in malina so narejeni iz sirotkinih beljakovin.

Sirotka nastane pri predelavi mleka v sir ali skuto in je dolgo veljala za odpadno surovino. V zadnjem času pa so sirotkine beljakovine postale sopotnik mnogih športnikov, ki želijo izboljšati učinke vadbe, ter ljudi, ki želijo zdravo in varno shujšati.

Beljakovine so zelo pomembne v življenju športnikov. Pri vsaki telesni dejavnosti, ki obremeni naš organizem, moramo uživati veliko beljakovin. Zato se vse več posameznikov odloča za beljakovine v prahu, ki imajo v primerjavi s polnovredno hrano, določene prednosti:

.

  • predvsem imajo beljakovine v prahu dolgo življenjsko dobo, so enostavne za pripravo in so čudovito nadomestilo prehranskih dopolnil, kadar želimo zmanjšati vnos maščob in ogljikovih hidratov.
  • beljakovine v prahu uživamo, kadar želimo večji vnos beljakovin, hkrati pa želimo zmanjšati vnos kalorij na minimum.
  • beljakovine v prahu so čudovit nadomestek, kadar z vsakodnevno prehrano ne zaužijemo dovolj beljakovinsko bogate prehrane.
  • pogosto je strošek beljakovin v obliki prehranskih dopolnil manjši od enakovredne količine beljakovin v redni prehrani.
  • uživanje proteinov v prahu je enostavnejše, posebej med samim treningom ali takoj po njem.

.

Okus bele čokolade

.

Ko slišimo besedo proteini, verjetno pomislimo na šport, hujšanje in telesne napore. Ko pa zaslišimo besedo čokolada, pa se v naše misli prikrade bogat, ter pregrešen vonj in okus.

V čokoladi je prisotnih kar 400 različnih kemijskih spojin, najpomembnejše med njimi so:

.

  • ogljikovi hidrati
  • beljakovine
  • aminokisline
  • maščobe
  • minerali
  • vitamini
  • vlaknine
  • kofein
  • serotonin
  • triptofan
  • antioksidanti
  • encimi
  • aromatične snovi

.

Vendar niso vse čokolade enakovredne. Najbolj varna za uživanje je seveda temna čokolada, ki vsebuje od 70 do 95% kakavovega masla. Belo čokolado pridelujejo nekoliko drugače, glavna sestavina je prav tako kakavovo maslo, sam postopek pridelave pa je nekoliko drugačen, kot pri proizvodnji temne čokolade.

Pri izdelavi bele čokolade, kakavovo maslo najprej rafinirajo in mu dodajo arome, zmešajo z mlekom in sladilom. Bela čokolada mora vsebovati 20% kakavovega masla, 14% mlečnih delcev in 3,5% mlečnih maščob.

Kadar bela čokolada vsebuje vse te sestavine, ima čudovit kremast okus in slonokoščeno barvo.

.

Okus maline

.

Verjetno dobro poznate rdeče, dišeče sadeže, ki jih najdete ob obronkih gozdov. Maline dozorijo poleti, najbolj slastne so, če jih pojemo sveže. Lahko pa iz njih pripravimo sveže sokove ali marmelade, posebej okusne so na tortah ali pecivih.

Kot vse jagodičevje, so tudi maline bogat vir učinkovin, ki blagodejno vplivajo na naše zdravje:

.

  • vitamini A, B in C
  • železo
  • magnezij
  • kalij
  • fosfor
  • antioksidanti
  • prehranske vlaknine

.

Pozitivni učinki malin na naše zdravje

.

Azijsko ljudstvo, v zdravilstvu, že dolgo pozna učinke maline. Uporabljali so jih za odpravljanje težav z očmi, ženske so z malinami poskrbele za sijočo kožo in lase, z njimi pa so si lajšale menstrualne težave in preprečevale vnetje mehurja.

Maline so polne vitaminov in mineralov, veliko vlogo pa igrajo predvsem antioksidanti, ki varujejo pred napadi prostih radikalov.

Prosti radikali so krivci za mnoge bolezni, povzročajo pa tudi staranje organizma. Velik pomen v malinah ima tudi vitamin C, ki varuje kožo in polepša polt.

Uživanje malin nam lahko pomaga tudi pri prebavi, saj vsebujejo veliko vlaknin. Lahko pa so tudi zelo učinkovit sopotnik pri hujšanju, saj dajejo občutek sitosti in spodbujajo metabolizem k boljšemu delovanju.

.

Kako se razlikujejo beljakovine v prahu?

.

Na tržišču obstaja veliko različnih proteinov v prahu.

Razlikujejo se glede na vir, iz katerega so pridobljene, po vsebnosti beljakovin na 100 gramov in glede na strukturo.

Pri vsebnosti beljakovin v določenem izdelku, jih delimo na koncentrate in izolate.

Kadar vsebuje izdelek od 60 do 85 gramov beljakovin, ga štejemo med koncentrat, kadar pa prehransko dopolnilo na 100 gramov, vsebuje več kot 85 gramov beljakovin, ga imenujemo izolat.

To pomeni, da je v izolatih manj ogljikovih hidratov in sladkorjev, kot v koncentratih.

V tem primeru sirotkini proteini ne vsebujejo mlečnega sladkorja, zaradi katerega so beljakovine tako težko prebavljive. Zaradi večje vsebnosti beljakovin v izolatu, pomeni tudi to, da jemljemo manjšo količino izdelka, kot pri koncentratu.

Beljakovine v izolatu niso nič boljše kot v koncentratu, pač pa so bolj čiste, to pa se seveda pozna tudi pri ceni.

.

Najbolj poznana beljakovinska prehranska dopolnila

.

Na tržišču se pojavlja vse več raznih prehranskih dopolnil, med beljakovinskimi dopolnili so se najbolj uveljavila naslednja:

  • Sirotkine beljakovine v prahu nimajo ergogenih učinkov, raziskave pa so pokazale pozitivne učinke sirotke na imunski sistem, na višino holesterola v krvi in na zaviranje staranja. Seveda so ti učinki lahko zgolj posledica višjega vnosa beljakovin v telo in ne ne same sirotke.
  • Kazein je mlečna beljakovina, ki je zelo bogata z esencialnimi aminokislinami, sestava je zelo podobna sirotki, z izjemo manjše koncentracije BCAA aminokislin, a večje koncentracije glutamina. Glavna značilnost kazeina je specifičnost njegove absorpcije v telesu. Kazein po zaužitju oblikuje strdek v želodcu, kar upočasni praznjenje želodca in neposredno vpliva na stopnjo absorpcije aminokislin v krvni obtok.
  • Sojine beljakovine pridobivajo iz soje v zrnu, končni izdelek pa je lahko koncentrat ali izolat. Strokovnjaki svetujejo uživanje sojinih izolatov in odsvetujejo uživanje koncentratov. Čeprav gre za beljakovine rastlinskega izvora, je njihova prebavljivost izjemno dobra.
  • Jajčne beljakovine v prahu se pridobivajo iz jajc, najpogosteje uporabijo samo beljak. Njihova glavna značilnost je visoka vsebnost aminokislin in visoka prebavljivost. Jajčne beljakovine vsebujejo tudi izredno malo maščob in nič sladkorja, njihovo uživanje je priporočljivo le v primeru, če imate alergijo na mleko in želite kakovostno alternativo.

.

.

Viri:

Mindell, Vitaminska biblija za novo tisočletje
Severin Lipovšek, Moč prehrane v športu
Peter Kapš, Čokolada kot hrana in zdravilo
Douglas Graham, Prehrana, Proteini z okusom bela čokolada in malina