Ribje olje v kapsulah – 410 mg (50 kapsul)

Vpliva na:

  • nivo holesterola
  • vsebuje vitamin A in D
  • vpliva na vid

Pojdi v trgovino

Opis

Znanstveniki so že dolgo nazaj ugotovili, da naše telo ne more samo proizvajati nenasičenih maščobnih kislin, ki so nujno potrebne za naše zdravje. Omega 3 maščobne kisline lahko pridobimo samo iz hrane in, če se v hrani, ki jo uživamo, ne nahaja dovolj teh dragocenih maščobnih kislin, jih moramo nadomestiti. V prodaji so mnogi pripravki, ki vsebujejo omega 3 maščobne kisline, najbolj prodajano je ribje olje v kapsulah in ribje olje za otroke.

ribje oljeOmega 3 maščobne kisline vsebuje vsa morska hrana, največ jih najdemo v sinjih ribah, to so tune, polenovke,  skuše, sardele, inčuni, trske, mečarice in losos. Nekaj manj omega 3 maščobnih kislin vsebujejo riba robec, morski pes, konzervirana bela tunina, brancin, ostrige, ostriž, šupir in mavrična postrv. V sladkovodnih ribah se nahaja malo esencialnih maščobnih kislin, več jih vsebujejo samo jezerske postrvi.

.

Kakšna ribja olja poznamo?

.

O pozitivnih vplivih ribjega olja na zdravje je bilo narejenih že mnogo raziskav. Najbolj intenzivno raziskavo so naredili v letih 1970 in sicer na Danskem (1).

Opazovali so Eskime iz Grenlandije, ki kljub uživanju mastne hrane, ne zbolevajo pogosto za srčno žilnimi boleznimi. S podrobnimi raziskavami o ribjem olju, so prišli do pomembnih spoznanj, da ribje olje vsebuje dve nenasičeni maščobni kislini, ki ju ljudje lahko pridobimo samo iz hrane. To sta maščobni kislini EPA – eikozapentojska kislina in DHA – dokozoheksanojska maščobna kislina, ki dokazano preventivno delujeta pri mnogih boleznih, predvsem pri varovanju srca in ožilja, depresiji, raku, sladkorni bolezni in mnogih drugih.

Poznamo dve vrsti ribjega olja in sicer ribje olje iz jeter polenovk, ki vsebuje predvsem veliko vitamina D in A, a vsebuje nekoliko manj esencialnih maščobnih kislin omega 3. Bolj poznano nam je omega 3 ribje olje, ki vsebuje veliko EPA in DHA maščobnih kislin, pridobivajo pa ga iz rib, ki živijo v hladnih morjih, predvsem tune, lososa in slanikov.

Če uživamo dobro ribje olje kot prehransko dopolnilo, nam zadostuje 3,4 grame na dan, da zadostimo dnevno potrebo po nenasičenih maščobnih kislinah.

.

Ribje olje v kapsulah in zdravje

.

Omega 3 maščobne kisline v ribjem olju redčijo kri, podobno kot aspirin in s tem učinkovito varujejo arterije. Preprečujejo, da bi se krvne ploščice med seboj zlepile in s tem posledično preprečijo srčni napad in možgansko kap.

Ribje olje prav tako znižuje krvni pritisk in potencialno nevarne maščobe v krvi, ki jih imenujemo trigliceridi. Zvišuje koristni HDL holesterol in uravnava srčni utrip, arterije so prožnejše, obenem pa zavira tudi vnetne procese, s katerimi se prične artritis.

Z mnogimi raziskavami so dokazali, da redno uživanje ribjega olja ali svežih rib, lahko zavira raka in splošno disfunkcijo naših celic. Že naše mame so nam dajale ribje olje za apetit, pomaga pa tudi proti depresiji, za boljše delovanje sklepov, za uravnavanje sladkorne bolezni, ribje olje proti celulitu in celo za zdravljenje luskavice.

.

  • Ribje olje in sladkorna bolezen: Znanstveniki na državnem inštitutu na Nizozemskem (2) so opravili raziskavo kako ribje olje vpliva na bolnike z diabetesom. Ljudem, ki so pojedli trideset gramov rib na dan, predvsem belih, sinjih, konzerviranih ali so jemali do gram omega-3 ribjega olja v kapsulah, se je v primerjavi z ljudmi, ki niso jedli rib ali jemali kapsul ribjega olja, kar za polovico zmanjšala nevarnost za nastanek diabetesa tipa II. V teoriji so učinku olja pripisali preprečevanje glukozne netolerance.

.

  • Ribje olje proti depresiji: Opravljenih je bilo tudi več raziskav, ki so dokazale, da ribe in ribje olje, z vsebnostjo veliko omega 3 nenasičene maščobne kisline, učinkovito varujejo pred depresijo.

.

  • Ribje olje za sklepe: Redno uživanje ribjega olja tudi pomaga lajšati simptome artritisa, blaži bolečine in zmanjšuje jutranjo okorelost, ki spremlja to bolezen. Na univerzi v Pittsburghu (3) so izvedli raziskavo pri bolnikih z bolečinami v vratu. Revmatoidna protivnetna zdravila so nadomestili z 1,2 grama ribjega olja in bolnike opazovali deset tednov. Po dobrih dveh mesecih je 59% bolnikov lahko prenehalo jemati zdravila, vsi ostali pa so se počutili bolje. Ljudje, ki trpijo za bolečinami v sklepih, naj vsekakor poskusijo tudi z jemanjem omega-3 ribjega olja, posebej, če so že prekoračili trideseto leto starosti, saj takrat začne pretvorba omega-3 maščobnih kislin v prostaglandin, močno upadati.

.

  • Ribje olje preprečuje raka debelega črevesa: Na poznani univerzi v Italiji, so opravili raziskavo s katero so dokazali, da vsakodnevno uživanje rib in uživanje čistega ribjega olja ali ribjega olja v kapsulah, kar za 62% zavre nenormalno rast celic, to pa so dokazali pri kar 90% ljudi, ki so bili v nevarnosti za raka debelega črevesa. Do počasnejše rasti celic je prišlo že v štirinajstih dneh.

.

  • Ribje olje zavira nastanek raka na dojki: Raziskovalci na Harvardu so opravili raziskavo, s katero so želeli dokazati, da uživanje ribjega olja, zavira metastaziranje raka dojke. Na Japonskem, kjer ženske jedo veliko rib, je kar za petkrat manj raka na dojkah, kot v ZDA in v Evropi. Belgijski znanstveniki so opravili raziskavo, v katero so vključili bolnice iz tridesetih držav. Raziskovali so smrtnost pri raku dojke in ugotovili, da so v manjši nevarnosti ženske, ki uživajo ribe ali ribje olje v kapsulah. Najvišja smrtnost je bila pri ženskah, ki so uživale živalske maščobe.

.

  • Ribje olje varuje pljuča kadilcev: Uživanje rib in ribjega olja lahko izničuje celo proste radikale, ki jih s kajenjem vnašamo v pljuča. Opravili so raziskave, kamor so vključili devet tisoč kadilcev in bivših kadilcev. Tisti, ki so na teden pojedli štiri obroke rib ali redno jemali kapsule ribjega olja, so bili za 45% bolj varni pred bronhitisom, kot tisti, ki so na teden pojedli le pol obroka ribe ali nič. Teorija pravi, da ribje olje zavira vnetne reakcije, ki povzročajo poškodbe na celicah.

.

Kako lahko z uživanjem ribjega olja ohranimo mladost in svežino?

.

Če želite čim dlje ohraniti mladost, čilost in dobro počutje, uživajte veliko ribjega olja, največ ga boste dobili, če boste jedli sinje ribe. To so losos, sardele, inčuni, tunina in mečarica.

Veliko omega-3 maščobnih kislin boste dobili tudi, če boste jedli sardine konzervirane v vodi ali v njihovem lastnem olju. Ribe vedno jejte brez dodatkov maščob, kot so razne majoneze, masla ali smetanove omake. Vsi ti dodatki preplavljajo celice s škodljivimi maščobami, ki povzročajo poškodbe na celicah in izničujejo varovalne učinke ribjega olja.

Pozitivne učinke ribjega olja prav tako izničimo, če ribe močno zapečemo. Izogibajte se prevelikemu uživanju omega-6 maščob, ki se nahajajo v koruznem olju, v običajnem sončničnem olju in olju oljne repice. Vsa ta olja najbolj izničujejo koristno učinkovanje omega-3 maščobnih kislin in povzročajo nastajanje mnogih prostih radikalov, ki na celicah povzročajo poškodbe.

.

Previdnosti pri uživanju rib in ribjega olja

.

Uživanje velikih količin sinjih rib in ribjega olja lahko podaljšuje čas krvavenja. Kadar po navodilu zdravnika jemljete antikoagulante ali zdravila za redčenje krvi, nikar ne uživajte preveč sinjih rib ali ribjega olja. Pred jemanjem se vedno posvetujte z zdravnikom. Če jeste ribe vsak dan ali jemljete večje količine kapsul ribjega olja, bi morali hkrati jemati tudi kapsule vitamina E, saj boste s tem ohranjali optimalno delovanje imunskega sistema.

.

Viri:

Jean Carper, Nehajmo se starati; Ribje olje v kapsulah
Burr M, Effects of changes in fat, fish and fibre intakes on death and myocardial reinfarctions