Agar – o njegovem odkritju, uporabi in vplivu na zdravje!

Objavljeno v: Makabo

Od mehkih marshmallow penic do sladkih, gumijastih prigrizkov, navadno z okusom po sadju. Agar je odlična repitev, če ste na veganski prehrani ali želite omejiti porabo živalskih proizvodov. Vnesite agar agar, rastlinski zgoščevalec hrane, ki je vsestranski in poln koristi za zdravje.

Ne samo, da je bogat z mnogimi pomembnimi mikrohranili, ampak nekateri uporabljajo agar, ker naj bi jim pomagal spodbujati sitost in poveča izgubo teže.

Agar je rastlina, alga pravzaprav. Ljudje (predvsem na vzhodu) ga uporabljajo v vsakodnevni prehrani, pa tudi za izdelavo zdravil. Na Japonskem se agar imenuje “kanten” in je glavna sestavina v tako imenovani “kanten dieti”.

Ljudje že leta uporabljajo agar za reševanje številnih problemov, kot so debelost, sladkorna bolezen, zaprtje, porumenelost kože pri dojenčkih (neonatalna zlatenica) in drugih stanj, vendar za to pravzaprav ni nobenih znanstvenih dokazov.

Včasih se je agar v zobozdravstvu uporabljal za izdelavo odtisov zob.

V proizvodnih postopkih se agar največkrat uporablja kot sestavina v različnih emulzijah, suspenzijah in gelih.

Kako pravzaprav agar deluje na telo?

Agar vsebuje želatini podobno snov, ki se kopiči v črevesju. To spodbuja črevesje, ki začne s svojim gibanje, t.j. peristaltiko. Ta učinek naj bi bil zelo uporaben kot odvajalo in za hujšanje.

Prav tako agar ponavadi povzroči, da se ljudje prej počutijo siti, zato zaužijejo manj hrane, kot bi jo sicer. Nekateri menijo, da bo ta reakcija povzročila izgubo teže, vendar tudi za to zaenkrat ni dovolj zanesljivih znanstvenih dokazov, ki bi podpirali agar agar, kot sredstvo za hujšanje!

Kaj se zgodi, če agar zaužijemo direktno?

Vsekakor agar ni primeren za direktno uživanje, če pa ga po nesreči zaužijete, ga splaknite z dovolj vode.

Predlagamo, da vsaj z enim litrom, raje dvemi!

Če boste zaužili agar in kasneje ne boste popili dovolj vode, lahko agar nabrekne in blokira požiralnik ali črevo. Takojšnja zdravniška oskrba pa je potrebna, če se po zaužitju agarja pojavijo bolečine v prsih, bruhanje ali težave pri požiranju ali dihanju.

Vsekakor vam svetujemo, da agar raje ne jemljete direktno!

Kdaj se agar agarju raje izogibajte?

Zaenkrat še ne obstaja dovolj zanesljivih podatkov, da bi lahko trdili, ali je agar varen za uporabo med nosečnostjo ali dojenjem. Ostanite previdni in se v tistem obdobju raje izogibajte temu sredstvu za želiranje.

Zamašitev črevesja (obstrukcija črevesja): Agar lahko poslabša črevesno obstrukcijo, še posebej, če ga ne vzamete z dovolj vode ali druge tekočine. Če imate črevesno obstrukcijo, se pred jemanjem agarja vsekakor posvetujte s svojim osebnim zdravnikom.

Težave pri požiranju: Agar lahko nabrekne in blokira požiralnik, če ga ne vzamete z dovolj vode ali druge tekočine. To je lahko še posebej nevarno za nekoga, ki ima težave s požiranjem. Če imate težave s požiranjem, se pred jemanjem agarja posvetujte prav tako posvetujte z zdravnikom.

Če ste morda v fazi ko jemljete zdravila peroralno, vam svetujemo, da agar raje izpustite! Agar se bo namreč lahko držal nekaterih zdravil v želodcu in črevesju. Jemanje agarja hkrati z zdravili, lahko zmanjša količino zdravil, ki jih telo absorbira, in morda zmanjša učinkovitost vašega zdravila. Da bi preprečili to interakcijo, vzemite agar vsaj eno uro po zdravilih, ki jih jemljete peroralno.

Ali je res, da to želirno sredstvo krepi gosti?

Težava, kot je osteoporoza, je s starostjo in izgubo kostne gostote vse pogostejša. Ko ti pogoji napredujejo, lahko povzročijo spremembe v postavi in ​​povečano tveganje zlomov.

Rastlinsko želirno sredstvo je bogato z več pomembnimi hranili, ki igrajo vlogo pri zdravju kosti. Zlasti vsebuje veliko kalcija, ki zagotavlja moč tkivom v kosteh in zobeh. Prav tako je bogat z manganom, hranilom, ki je osrednjega pomena za tvorbo kosti.

Rastlinska želatina lahko uravnava sladkor v krvi

Rastlinska želatina iz alg (japonci ji rečejo tudi “kanten”) je odličen vir vlaknin! Vlaknine upočasnijo absorpcijo sladkorja v krvnem obtoku, kar lahko pomaga ohranjati stabilen krvni sladkor in preprečuje nenadne skoke in padce ravni sladkorja.

Vsekakor pa je potrebnih več raziskav, da bi bilo 100% potrjeno, kako koristen je lahko agar pri vzdrževanju normalnega krvnega sladkorja v primerjavi z drugimi živili, ki so ravno tako bogate z vlakninami.

Zgodovina agarja in zanimiva zgodbica o njegovem odkritju

Zanimivo je, da naj bi agar odkrli povsem po naključju leta 1658. Kot pravi zgodba, je japonski gostilničar Mino Tarōzaemon zvečer na kompost odvrgel nekaj preveč skuhane juhe iz morskih alg. Naslednji dan pa je ugotovil, da je juha želirala in se strdil, saj je bilo zunaj hladneje.

Čeprav rastlinska želatina izvira iz Japonske, ne moremo enakega reči za njegovo ime. Poimenovanje “agar” izvira iz malajske besede za Gelidium, ki je vrsta rdečih alg, iz njih pa se pridobiva to rastlinsko verzijo želatine.

Zaradi višje tališča je agar tudi sorazmerno hitro zamenjal želatino kot najbolj priljubljen medij za gojenje mikrobov v laboratorijih, in to že v 19. stoletju.

Z naraščajočim povpraševanjem po agarju se je povečevala tudi njegova proizvodnja. Japonska je bila prvotno največja izvoznica agarja, vendar se je med drugo svetovno vojno industrija razširila tudi drugod po svetu, recimo v ZDA, Rusijo, Mehiko in Indijo.

V zadnjih letih je ta veganski želirni dodatek dobil tudi dodaten zagon, in to prav zaradi svojih zdravilnih lastnosti in uporabnosti. Zdaj se pogosto uporablja tudi v pekovskih izdelkih, sladicah, želejih in v nekaterih primerih celo v živilih v pločevinkah.

Zaključna misel

Agar je gelu podobna snov, pridobljena iz rdečih alg, ki je priljubljena veganska alternativa živalski želatini kot zgoščevalcu.

Običajno se uporablja za izboljšanje teksture receptov za zelo različne tipe jedi, kot so pudingi, sladoledi, želeji, bomboni, pa tudi juhe in omake, seveda pa je vedno bolj priljubljena tudi v marmeladah.

Poleg tega, da vsebuje veliko vlaknin, je agar agar bogat tudi z mikrohranili, kot so mangan, magnezij, folati in železo.

Zaradi bogatega profila hranil, ki jih vsebuje je agar povezan tudi s številnimi koristmi za zdravje. Morebitne prednosti agarja vključujejo izboljšano prebavno zdravje, zmanjšan apetit in boljši krvni sladkor. Zagotavlja tudi več hranil, ki so pomembna pri preprečevanju anemije in podpiranju zdravja kosti. Seveda bodo prihodnje raziskave zgornje trditve potrdile, vendar z gotovostjo lahko trdimo, da spada ta izvleček iz rdečih alg med zdrave dodatke prehrani!

Čeprav je na splošno varen, je pomembno, da ga zmešate z veliko tekočine. To pa zato, da se izognete negativnim stranskim učinkom. Vsekakor odsvetujemo uživanje agarja vsem, ki imajo obstrukcijo črevesja, težave pri požiranju ali druge težave povezane z debelim črevesjem. Ti se morajo pred jemanjem agarja pogovoriti s svojim osebnim zdravnikom .