Kako lahko pripravite zdrave vaflje?

Objavljeno v: Makabo

Vaflji so odlična ideja za zajtrk, le kdo jih ne bi poskusil Vendar nas včasih zaskrbi, ko pomislimo, kako so vaflji lahko nezdravi. Oziroma jih običajno dojemamo kot nezdrave. Navadno so vaflji narejeni iz bele moke, z dodanim sladkorjem in po možnosti prelivom!

Ne glede na to, da obstaja tudi že pripravljeno testo za vaflje, bomo v tem prispevku poskusili najti alternativne rešitve, ki bodo vaše vaflje naredili bolj zdrave. Takšne vaflje si nato lahko pripravite za zajtrk oziroma za samostojni obrok, oziroma jih vključite v vašo gostinsko ponudbo.

Bela moka – največji “nezdravež” v vafljih – nadomestite jo!

Ena preprosta in enostavna sprememba, ki jo lahko naredite skoraj vsakemu receptu za vaflje, je, da belo moko nadomestite s polnozrnato moko. Ta preprosta zamenjava bo vašim vafljem dodala več vlaknin, več vitaminov (predvsem vitaminov B), hkrati pa bo pomagala telesu pri boljšem uravnavanju krvnega sladkorja zahvaljujoč nizkemu glikemičnemu indeksu polnozrnate moke.

Poglej to!

Že ti dnevni vaflji so videti kot odlična ideja!

Ampak, lahko greste seveda še naprej. Svoji prehrani lahko dodate nekaj koristnih maščob, tako da v mešanico za vaflje dodate kakšne oreške ali kokos – vendar pazljivo. Nikoli ne zamenjajte celotne količine bele moke. Kokosova moka vsebuje tudi veliko vlaknin in beljakovin, zato lahko z njeno pomočjo naredite vaflje bolj zdrave.

Preostali zdravi dodatki, ki sodijo v vaflje

V testo za vaflje lahko zelo ensotavno dodate super hranila, npr. mleta lanena semena. V testo za vaflje dodajte nekaj žlic lanenega semena in s tem boste v zajtrk dodali zelo zdrave omega-3 maščobne kisline. Laneno seme tudi ne dodaja okusa samemu vaflju, tako da ga sploh ne boste zaznali.

Zmiksan avokado ali banana je odličen način, da pridobite nekaj zdravilnih hranil. Oboje bo dodalo nežen okus in naredilo vaše vaflje lepe in sočne. Preprosto ga vmešajte v testo za vaflje! Avokado vam bo zagotovil vitamine C, E, K in B-6 ter magnezij, kalij in nekaj fantastičnih zdravih maščob. Po drugi strani imajo banane tudi vitamine in minerale, ki so zapakirani v slajši obliki!

Vsekakor se splača poigrati in preizkusiti tudi to možnost.

Če imate radi, lahko v maso za vaflje vkomponirate tudi ostale drobljene oreške, kot so npr. lešniki ali pa npr. orehi. Potrebno je le paziti, da so omenjene sestavine res sveže, saj imajo le takšne več zdravih lastnosti!

Nekateri izmed receptov vsebujejo veliko sladkorja. Pomislite na alternative, s katerimi lahko sladkate živila, vendar le-ta ne vsebujejo kalorij. Najbolj poznano izmed njih je zagotovo eritritol.

Zdravi dodatki, ki sodijo na vaflje

Morda ste že naredili dovolj zdrave vaflje, zdaj pa bi jim radi dodali nekaj zdravih prelivov. No, dobro, da je vaša izbira pravzaprav neskončna!

V tujini so vaflji največkrat kombinirani z svetovno znanim javornim sirupom, prva in morda najpogostejša možnost v Sloveniji pa je, da svojim vafljem dodate med. Med je zelo sladek, uporabite pa lahko različne vrste tega priljubljenega sladila. Naj bo gozdni, cvetlični ali pa kostanjev – važno, da je med!

Seveda si lahko pripravite tudi kakšen drug sadni preliv – uporabite lahko sezonsko sadje od domačih dobaviteljev.

Seveda lahko za vaflje uporabite tudi posip oziroma ne tako tekoč toping. Med zdravimi posipi za vaflje lahko uporabite naslednje izdelke:

  • chia semena,
  • grški jogurt,
  • borovnice, gozdne jagode ali maline,
  • pražena bučna semena,
  • itn.

Glavno je, da se za pripravo bolj zdravih vafljev zavestno odločite in sladkorne dodatke poskusite nadomestiti z sadnimi ali ostalimi, bolj zdravimi alternativami. Enako velja za chia semena in grški jogurt, ki bosta obroku dodala veliko beljakovin, ne pa ogljikovih hidratov.

Kako speči dobre vaflje?

Če menite, da so vaflji nezdravi zaradi kemikalij, ki jih lahko najdemo na nelepljivih podlogah za vaflje, potem še niste slišali za najboljši aparat za peko vafljev! Naprodaj (in to v številnih trgovinah) sta vedno dva tipa aparatov za peko vafljev:

  • aparati s ploščo iz gize in
  • aparati s ploščo s posebnim premazom, ki skrbi, da se testo za vaflje ne prime.

Prvi so klasa zase. So težki, robustni in imajo površino izdelano iz gize. Za njeno čiščenje lahko uporabljate jekleno žičnato krtačo, po koncu sezone pa površino lahko speskate.

Pri nakupu druge vrste pekačev pa svetujemo previdnost! PTFE kemikalije, ki največkrat tvorijo neoprijemljiv sloj na pekačih, se mnogokrat med peko ali čiščenjem oluščijo. Sicer raziskave niso še popolnoma potrjene, vendar domnevajo, da obstaja možna povezave med temi kemikalijami in rakom ščitnice.

Vsekakor se pred nakupom aparat dodobra pozanimajte iz česa je narejen.

Izdelate lahko še tako perfektno zmes za vaflje, brezkalorični toping in izberete zdrav posip. Vporašanje pa je, koliko bo vse to pripomoglo, če pa je površina pekača, ki ga uporabljate poškodovana in potencialno rakotvorna?

Obenem pri peki ne pozabite na lastno varnost!

Kuhinjske rokavice so odlična ideja za rokovanje z vsemi vrstami vroče posode – nekateri jih uporabljajo tudi pri izvleku pekačev iz pečice. Ker pa je pri peki vafljev prav tako prisotna vročina, ki navadno seva iz spodnje in zgornje plošče, vam priporočamo, da si nabavite tudi takšne rokavice.

Navadno zdržijo visoke temperature nekaj sekund – to pa je ravno dovolj, da bodisi vlijete maso na pekač za vaflje ali pa spečeni vafelj izvlečete iz pekača. Rokavica bo ves ta čas skbrela, da bo roka zaščitena z dodatno plastjo!

Zaključna misel

Se še sprašujete, kakšen način ubrati da boste pripravili še bolj zdrave vaflje kot doslej? Gotovo ne, zdaj imate veliko informacij!

V zgornjih poglavjih smo namreč predstavili različne načine s pomočjo katerih boste svoje vaflje lahko ponudili na bolj zdrav način. Vsekakor pa ostanite odprti za nove ideje, nove izdelke in nove trende s pomočjo katerih lahko svoje jedi in prigrizke še popestrite.

Vsekakor pa dobro pomislite, zakaj ste se odločili za zdravo pot in kako skozi vaflje lahko zdrav način implementirate tudi na druge vrste slaščic. Eritritol lahko uporabite npr. tudi pri ostalih vrstah slaščic, mandljeva ali kokosova moka sta tudi večkrat na voljo, da nadomestita moko. Med in sadje predstavljata naravni izbiri bolj kaloričnih sladil a vendar.

Prava izbira navadno ni nekje daleč proč, ampak mnogokrat direktno pred našim nosom. Velikokrat se je zatorej treba le malce obrniti, stopiti vstran, ali pa celo nazaj, da to zdravo opcijo vidimo in jo zaznamo.