Beta karoten Nahroderm (24g)

Prehransko dopolnilo z beta – karotenom, vitaminom E in selenom. Odlično za podporo telesu v boju proti prostim radikalom in nevarnim snovem, ki v telesu in koži še posebej intenzivno nastajajo ob izpostavljenosti sončnim žarkom.

Preveri najnižjo ceno

Opis

Beta karoten je rdeče oranžni pigment, ki se nahaja v rastlinah in sadju. Telo ga iz hrane vsrka samo v kombinaciji z maščobo, zato ga moramo uživati v kombinaciji z raznimi olji ali mastnimi jedmi. Ime izhaja iz grške besede beta in latinske besede carota, kar pomeni korenje, slednje pa nam pove, da je veliko beta karotena ravno v korenju.

.

Kako deluje beta karoten na naš organizem?

.

beta karotenBeta karoten absorbira UV žarke in deluje kot zaščita za kožo, kjer spodbuja tvorbo kožnega barvila melanina, ki ščiti kožo pred sončnim sevanjem. Melanin nastaja v celicah melanocitih.

Beta karoten je prav gotovo najmočnejši antioksidant, ki se v telesu spremeni v vitamin A in se s tem uspešno bori proti  prostim radikalom.

Beta karoten je stimulator imunskega sistema in igra pomembno vlogo pri formiranju epitelnega tkiva, ki sestavlja kožo, sluznico, dihala, prebavne organe in urinski trakt.

.

Kje najdemo beta karoten?

.

Osnovni vir beta karotena so barvasto sadje in zelenjava:

.

  • korenje
  • krompir
  • mango
  • marelice
  • špinača
  • brokoli
  • zelena solata
  • sojini proizvodi
  • pšenični kalčki
  • mlečni proizvodi, jajca, ribje olje in jetra

.

Beta karoten v korenju

.

Korenje je v ljudskem zdravilstvu ckorenjeenjeno predvsem zaradi vsebnosti beta karotena. Karoten in ksantofil mu dajeta oranžno barvo, pri tem beta karoten predstavlja 90% celotne količine karotinoidov.

Karoten akumulirajo le rastline, živali in ljudje ga ne ustvarjajo, temveč ga uporabljajo le za sintezo vitamina A, ki regulira procese oksidacije in regeneracije, presnovo beljakovin in ogljikovih hidratov.

Beta  karoten je topen v maščobah in le s sočasnim uživanjem maščob lahko vstopi v človeške celice, kjer se pretvori v vitamin A. Dnevno potreben odmerek vitamina A je 1 – 1,5 mg, čemur zadosti zaužitje 50 – 100 g surovega korenja.

.

.

Kako v korenju ohraniti koristne snovi?

.

  • organizem lahko absorbira beta karoten – provitamin A, samo, če korenje pripravite z rastlinskim oljem ali maslom
  • pri pripravi korenja z ostrim nožem samo na tanko olupite povrhnjico – s tem ohranite pomembne vitamine in korenje ne bo potemnelo
  • pred kuhanjem, korenje popražite, karoten bo okrasil maščobe z oranžnim tonom
  • jedi s korenjem vedno pojejte sveže, saj se s pogrevanjem izgubijo vsi vitamini
  • pozelenelo korenje je vedno grenko, zato zelene dele vedno obrežite
  • kuhano korenje bo imelo boljši okus, če vodi dodate dve kocki sladkorja
  • pri kuhanju dajte korenje v kipečo vodo, ker v njej ni razgrajenega kisika, tako se bodo vitamini dlje obdržali

.

Korenčkov sok – velik vir beta karotena

.

Korenčkov sok je bogat vir beta karotena, ki se spremeni v vitamin A, ki ga organizem hitro in brez težav absorbira. Sok vsebuje tudi velike količine vitaminov B, C, D, E, PP, in K. Poleg vitaminov vsebuje tudi veliko mineralov: kalcij, magnezij in železo, ki v organizmu vzdržujejo ravnotežje organskih spojin: fosforja, žvepla, silicija in klora.

.

korenčkov sokKorenčkov sok se priporoča pri naslednjih zdravstvenih težavah:

.

  • pomaga pri slabokrvnosti in izgubi apetita
  • pri ledvičnih in jetrnih obolenjih
  • pri boleznih dihalnih organov
  • pri očesnih boleznih
  • pri infarktu
  • pri ledvičnih in žolčnih kamnih
  • svež, surov korenčkov sok, uspešno zdravi čire, gastritis in regulira želodčno kislino
  • v veliko pomoč pri rakavih obolenjih
  • pri otroški diareji
  • pri prehladih in kožnih obolenjih
  • preprečuje vnetje mandljev
  • čisti kri in odstranjuje strupene snovi iz telesa
  • priporoča se pri hemeroidih in zaprtosti

.

Pomanjkanje vitamina A

.

Vitamin A ima pomembno vlogo pri zagotavljanju dobrega vida, pri razvoju celic in tkiv, pomembno vpliva na imunski sistem.

Glede na te trditve, ima vlogo pri presnovi železa, prispeva k ohranjanju zdravih celic, pomaga ohranjati zdravo kožo, ohranja vid, pomaga pri izboljšanju imunskega sistema in ima vlogo pri specializaciji celic.

Prvi znaki hudega pomanjkanja vitamina A so nočna slepota, ki se lahko razvije v hude poškodbe vida in trajno slepoto, pri manjšem pomanjkanju vitamina A pa lahko pride do oslabitve imunskega sistema.

V našem okolju so huda pomanjkanja tega vitamina redka, v državah v razvoju pa so eden glavnih vzrokov slepote in velike smrtnosti otrok.

Zato je vnos zadostne količine beta karotena, ki se pretvori v vitamin A,  E vitamina in selena nujno potreben za pravilno delovanje celic. V nasprotnem primeru lahko prosti radikali povzročijo hude bolezenske spremembe v celicah in tkivih.

.

Vitamin E

.

Vitamin E je zelo pomemben za pravilno delovanje mnogih organov, živčno mišičnega sistema, jeter, oči in srčno žilnega sistema. Ima zelo pomembno vlogo pri razgradnji ogljikovih hidratov, beljakovin, maščob in presnove vitamina A.

Pomanjkanje vitamina E lahko povzroči resno poslabšanje presnovnih procesov in posledično poškodbe vitalnih organov. Večje pomanjkanje tega vitamina lahko privede do mišične distrofije in neplodnosti pri ženskah.

Vitamin E najdemo v koruznem, sojinem in sončničnem olju in v zelenem grahu, zeleni, korenju, špinači in zeleni zelenjavi.

.

Kaj so prosti radikali?

.

Prosti radikali so molekule, ki so izgubile enega izmed svojih elektronov in so zato postale nestabilne. Da bi zopet vzpostavile ravnovesje, prevzamejo izgubljeni elektron od druge molekule. Včasih se sproži verižna reakcija in v sekundi nastane milijone prostih radikalov, ki ponavadi napadejo celično opno in s tem povzročijo uničenje celice.

Za nastanek prostih radikalov so največji krivci onesnaženost zraka, toksični odpadki, uporaba nevarnih herbicidov, UV svetloba, zloraba drog in alkohola, napačno prehranjevanje, v organizmu kot del normalnega metabolizma, stres, staranje, travme, razne bolezni, pretirana uporaba zdravil, predvsem antibiotikov, infekcije in vse stresne situacije.

.

Karotenoidi v smoothijihsmoothie

.

Smoothie je osvežujoč napitek iz zmešanega svežega sadja, zelenjave, jogurta, skute, sirotke, mleka ali vode. Vsebuje veliko vlaknin, vitaminov in antioksidantov.

Z antioksidanti proste radikale stabiliziramo, tako, da nam nehajo škodovati.
Najmočnejši antioksidanti v prehrani so vitamin C, E, beta karoten – provitamin A.

.

Smoothie s korenjem

.

korenčkov smoothieZmiksajte 2 rdeči pesi, 2 velika korenčka, 2 pomaranči, 2 stebli zelene in 2 čajni žlički posušene koprive.
Po občutku dodajte navadno ali kokosovo vodo.

.

Korenčkova solata s koprivo in česnom

.

Grobo naribajte 500 g korenja in ga zmešajte z 20 g drobno narezanih koprivinih listov, s 3 g strtega česna in z 10 g mletih orehov.
Dodajte 20 g mlade čebule, 5 ml limoninega soka, po okusu dodajte sol in peteršilj.

Viri:
Momir Ubiparip, naravno zdravljenje s korenjem
Robert Henrikson, Hrana za zemljane

.

naroči