Oluščena konopljina semena

Oluščena konopljina semena so eden najbogatejših virov beljakovin, vsebujejo vse esencialne aminokisline, maščobne kisline (omega 3-6-9) in visok nivo antioksidantov.

Pojdi v trgovino

Opis

Oluščena konopljina semena pridelujejo iz industrijske konoplje in so bogat vir beljakovin, ki so izredno dobro prebavljive.

Beljakovine so življenjsko pomembne v prehrani ljudi, a v resnici potrebujemo aminokisline, ki so gradivo beljakovin in teh je v konopljinih semenih dovolj za naše dnevne potrebe. Beljakovine v konopljinih semenih  krepijo mišice, vezi in sklepe, sodelujejo pri normalnem delovanju vseh organov, žlez in telesnih tekočin, predvsem pa so varen vir beljakovin (1, 2)

.

Zdravilne učinkovine v oluščenih konopljinih semenih

.

  • esencialne maščobne kisline omega 6
  • esencialne maščobne kisline omega 3
  • vsebujejo vse esencialne aminokisline
  • vitamine skupine B, B1, B2, B3, B6
  • naravni antioksidanti E, A, C, D
  • minerali, kalcij in železo
  • v manjših sledovih vsebujejo mangan, baker, magnezij in fosfor
  • klorofil
  • konopljina semena vsebujejo proteine, med njimi vezni protein imunoglobin
  • lecitin

.

Kako delujejo zdravilne učinkovine v konopljinih semenih?

.

Esencialne maščobne kisline omega 3 in omega 6

.

Linolno in linolensko kislino najdemo v večjih količinah, v mnogih rastlinskih semenih in oljih. V oljih iz ribjih jeter najdemo še bolj nasičene kisline. Splošno velja, da so maščobe, ki vsebujejo mnogo nenasičenih kislin tekoče ali oljnate. Linolna in linolenska kislina sta esencialni sestavini hrane, naš organizem jih ne more sintetizirati, spremeni pa jih v še bolj nenasičene kisline.

Pomanjkanje esencialnih maščobnih kislin se kaže v spremembah na koži, v motnjah v režimu vode in reprodukcije. Za odraslega človeka je dnevno potrebno 6 do 8 gramov esencialnih maščobnih kislin.

Konopljina semena, prav tako kot konopljino olje, vsebujejo velik delež esencialnih maščobnih kislin omega 3 in so zato dobra zamenjava za ribe, ki jih mogoče kakšen posameznik ne mara uživati.

.

Aminokisline v konopljinih semenih

.

Aminokisline, ki skupaj z dušikom, tvorijo na tisoče različnih beljakovin, niso samo enote, iz katerih so sestavljene beljakovine, ampak so tudi končni produkt prebave beljakovin. V konopljinih semenih najdemo vse esencialne aminokisline, poznamo jih osem. Teh esencialnih ali nujno potrebnih aminokislin človeško telo ne more proizvajati samo, zato jih moramo organizmu dodajati s hrano in prehranskimi dodatki. Da lahko naše telo učinkovito izrabi in sintentizira beljakovine, morajo biti vse esencialne aminokisline prisotne v pravilnih razmerjih. Če se v telesu pojavi pomanjkanje ali odsotnost samo ene aminokisline, lahko to škodljivo vpliva na tvorbo beljakovin, učinkovitost drugih prisotnih aminokislin pa se bo sorazmerno zmanjšala (3).

.

oluščena konopljina semena
Oluščena konopljina semena – podrobnosti TUKAJ.

.

Antioksidanti v oluščenih konopljinih semenih

.

Oluščena konopljina semena vsebujejo tudi naravne antioksidante, predvsem vitamin A, C, E in D. O zdravilnem  vplivu antioksidantov na naš organizem je že veliko poznanega (4).

.

Vitamin A

.

Vitamin A je topen v maščobah, da ga prebavila vsrkajo potrebujejo maščobe in rudnine. Vitamin A najdemo v dveh oblikah, kot predstopnja vitamina A, retinol, ki se nahaja samo v hrani živalskega izvora in kot provitamin A, ki ga imenujemo tudi karoten, ki se nahaja v hrani rastlinskega in živalskega izvora.

Znaten del učinkov vitamina A izhaja iz njegovih antioksidacijskih lastnosti. V zadnjih letih so z raziskavami dokazali, da deluje vitamin A, skupaj z vitaminoma E in C antioksidacijsko, se pravi da lovi proste radikale.

.

Vitamin C

.

Vitamin C ali askorbinska kislina, igra odločilno vlogo pri nastajanju kolagena, ki je pomemben za rast in obnovo celic v telesnih tkivih, dlesnih, žilah, kosteh in zobeh. Vitamin C sodeluje pri absorbciji železa v telesu, kadar smo v stresu, se vitamin C v telesu porablja hitreje kot v normalnih okoliščinah. Kadilci in starejše osebe potrebujejo več vitamina C.

Vitamin C se iz telesa izloči v dveh do treh urah, odvisno od količine hrane v želodcu in ker je zelo pomembno, da vzdržujemo stalno zadostno količino vitamina C v krvi, ga je potrebno stalno nadomeščati. Oluščena konopljina semena vsebujejo veliko vitamina C in, ker  so lahko prebavljiva ter ne povzročajo alergij, jih lahko varno uporabljamo tudi za nadomeščanje vitamina C.

.

Vitamin D v konopljinih semenih

.

Vitamin D imenujemo tudi sončni vitamin, je topen v maščobah, telo ga pridobiva s sončno svetlobo ali primerno hrano. Konopljina semena vsebujejo tudi vitamin D in kadar zaužijemo konopljina semena, ga telo vsrka z maščobami skozi črevesne stene.

Vitamin D, skupaj z vitaminom A in C, pomaga preprečevati prehlade, sodeluje pri asimilaciji vitamina A, pomaga pri zdravljenju vnetja očesne veznice. Vitamin D sodeluje tudi pri pravilni izrabi kalcija in fosforja, ki sta potrebna za močne kosti in zobe.

.

Vitamin E

.

V človeškem telesu nastaja veliko različnih antioksidantov, ki krotijo proste radikale, da ne naredijo preveč škode. S staranjem v našem organizmu nastaja vedno manj antioksidantov, zato imajo prosti radikali lažje delo. Počasi in zahrbtno poškodujejo pomembna tkiva in organe, tudi arterije, srce, hrustanec med kostmi in celo možgane.

Vitamin E je topen v maščobah, nalaga se v jetrih, maščobnih tkivih, srcu, mišicah, modih, maternici, krvi, nadledvičnih žlezah in fipofizi. Vitamin E je sestavljen iz tokoferolov, najučinkovitejši je alfa-tokoferol. Vitamin E je dejaven antioksidant in preprečuje oksidacijo maščobnih sestavin, tudi vitamina A, selena, žveplovih aminokislin in delno vitamina C. Vitamin E pospešuje delovanje vitamina A.

.

cvetacna-juha-konopljina-semena
Cvetačna juha s konopljinimi semeni

.

Vpliv mineralov v konopljinih semenih na naše zdravje

.

Kalcij

.

Kalcija je v našem organizmu več kot katerekoli druge rudnine, skupaj z delovanjem fosforja nam zagotavlja zdrave kosti in zobe. Kalcij in magnezij skupaj skrbita za zdravje srca in ožilja. Za absorbcijo kalcija, telo potrebuje dovolj vitamina D.

Pri pomanjkanju kalcija lahko pride do osteoporoze. Za nastanek osteoporoze lahko močno vpliva pomanjkanje esencialnih maščobnih kislin, ki povečajo absorbcijo kalcia v kosti , uravnavajo izgubo kalcija v urinu in povečujejo rast kosti. Konopljina semena vsebujejo tako kalcij, kot esencialne maščobne kisline, zato so posebej blagodejno vplivajo na zdravje naših kosti.

Kalcij je najbolj učinkovit skupaj z vitamini A, C in D, železom, magnezijem in fosforjem.

.

Železo

.

V človeškem telesu se nahaja od 4 do 6 gramov železa, od tega ga je 3/4 vgrajenega v hemoglobinu. Železo je rudnina, ki je prisoten v vseh naših celicah in je nujen za življenje. Je nujno potreben za tvorbo hemoglobina, ključni element presnove in pomembna sestavina raznih hormonov in encimov. Pomanjkanje železa se pokaže kot slabokrvnost, kar se pokaže kot utrujenost, zasoplost, pomanjkanje energije in oslabljen imunski sistem.

.

Klorofil redko najdemo v semenih rastlin

.

Klorofil je barvilo zelenih listov, je porfirin in vsebuje magnezij. Klorofil je pigment, ki deluje fotosintetsko, to pomeni, da posreduje pretvorbo svetlobne energije v kemično.

Klorofil je za delovanje našega organizma zelo pomemben, saj pomaga obnavljati krvne celice, podpira dobre bakterije, pomaga pri čiščenju telesa in izboljšuje prebavo. V semenih rastlin se klorofil ponavadi ne nahaja, zato so konopljina semena še toliko pomembnejša, saj vsebujejo klorofil (5).

.

Vpliv konopljinih semen na naše zdravje

.

  • oluščena konopljina semena se uporabljajo za uravnavanje hormonov
  • pomagajo pri hujšanju
  • uravnavajo holesterol v krvi
  • izboljšujejo prebavo
  • krepijo imunski sistem
  • blagodejno vplivajo na delovanje jeter
  • uravnavajo zvišan krvni pritisk
  • zmanjšujejo možnost obolevanja za srčno žilne bolezni
  • pomagajo premagovati depresijo in druge psihične težave
  • pomagajo preprečevati raka na dojki in danki
  • blažijo razne bolečine in vnetja v telesu
  • pomagajo preprečevati razvoj arterioskleroze
  • pomagajo pri zdravljenju plodnosti

.

Kako uporabljamo oluščena konopljina semena?

.

Oluščena konopljina semena lahko dodajamo k jedem, jih posujemo po solati, kosmičih, dodamo jih k omakam ali juham, v sendviče, smoothije ali pa jih pojemo kot samostojno jed. Dnevno naj ne bi zaužili več kot 25 gramov oluščenih konopljenih semen.

.

Recept za konopljin pesto

.

Z uživanjem konopljinega pesta boste ženske zmanjšale neprijetne učinke predmenstrualnega sindroma, preprečuje bolezni srca in ožilja, pomaga pri odpravljanju težav in bolečin pri rakavih boleznih, shizofreniji in multipli sklerozi.

.

Recept

.

Zmiksamo 2 skodelici sveže bazilike, strok česna, polovico skodelice oluščenih konopljinih semen, skodelico naribanega parmezana, 10 jedilnih žlic konopljinega olja in malo soli. Pesto lahko postrežemo s kislo smetano, s kuhanim stročjim fižolom ali kot priloga kuhanemu krompirju.

.

naroči

.

Viri:

Jean Carper, Zdravilna moč hrane
Peter Karlson, Biokemija
Michael Castelman, Zelena lekarna
Earl Mindell, Vedno zdravi
Oluščena konopljina semena – Hemp has it all – Alkaline Lifestyle