Tirozin kapsule – 450 mg (50 kapsul)

Zagotavlja energijo v organizmu, vpliva na boljšo koncentracijo, pomaga pri mentalnem zdravju.

Opis

Beljakovine so življenjsko pomembne v naši prehrani, a v resnici ne potrebujemo beljakovin samih, ampak potrebujemo aminokisline, ki so gradivo beljakovin. Če našemu organizmu primanjkuje samo ena izmed esencialnih aminokislin ali, če je je premalo, se sorazmerno zmanjša učinkovitost vse ostalih. Aminokisline, ki skupaj z dušikom tvorijo na tisoče različnih beljakovin, niso samo enote, iz katerih so sestavljene beljakovine, marveč tudi končni produkt prebave beljakovin. In sem sodi tudi tirozin.

.

Katere aminokisline poznamo?

tirozin

.

Poznamo dvaindvajset aminokislin, med njimi osem esencialnih. Teh osem esencialnih ali nujno potrebnih aminokislin človeško telo ne more izdelovati samo in jih mora pridobiti iz hrane in dodatkov. Za deveto, histidin, velja, da je esencialna samo pri novorojenčkih in otrocih. Posebna aminkoslina je tudi tirozin, ki, čeprav ni esencialna aminokislina, zavzema visoko mesto med nevrotransmiterji (1).

.

Esencialne aminokisline

.

  • fenilalanin
  • histidin
  • izoleucin
  • leucin
  • lizin
  • metionin
  • treonin
  • triptofan
  • valin

.

Da bi telo učinkovito izrabilo in sintetiziralo beljakovine, morajo biti vse esencialne aminokisline prisotne v pravilnih razmerjih. Tudi zgolj začasna odsotnost ene same, lahko škodljivo vpliva na tvorbo beljakovin. Ne glede na to, katere esencialne kisline nimate ali je imate premalo, se bo sorazmerno zmanjšala učinkovitost vseh drugih.

.

Kako tirozin vpliva na naše zdravje?

.

  • Tirozin je pomemben, ker sodeluje pri spodbujanju in spreminjanju delovanja možganov. Da lahko esencialna aminkoslina fenilalanin izboljša naše razpoloženje,  zmanjša tek, poveča zanimanje za spolnost, izboljša spomin, prežene depresivnost in izboljša našo duševno živahnost, se mora najprej spremeniti v tirozin. Če se to ne zgodi, bodisi zaradi pomanjkanja določenega encima  ali velike potrebe po fenilalaninu kje drugje v telesu, bodo možgani izdelovali premalo noradrenalina in posledica tega bo depresivnost.
  • Klinične raziskave so pokazale, da je z dodajanjem tirozina mogoče obvladovati depresijo in hudo napetost, pri kateri zdravila ne pomagajo, bolnikom, ki jemljejo amfetamine, pa omogoča, da v nekaj tednih zmanjšajo odmerek tega zdravila na najmanjšo možno stopnjo.
  • Tirozin pomaga ljudem, zasvojenim s kokainom, da se odvadijo tega mamila, ker odpravlja depresivnost, utrujenost in hudo razdražljivost, ki spremljajo prekinitev uživanja mamila.
  • Zaradi učinka tirozina na možgane, pomaga tudi pri ohranjanju koncentracije, vpliva na delovanje in krčenje mišic, pomaga nam premagovati kratkotrajni stres in zdravi posledice, ko smo dlje časa izpostavljeni stresu.
  • Tirozin je sestavni del večine proteinov v telesu.

.

Tirozin pomaga obvladati depresijo

.

depresija-tirozinDepresija (2) ne izbira in lahko doleti vsakega izmed nas. Simptomi so lahko pri vsakem od nas drugačni, nekatere od nas bodo prizadeli vsi izraziti simptomi depresije, pri drugih bodo prikriti in dolgo zamolčani.

Posebej previdni morajo biti ljudje, ki so v nenehnem stresu, ki traja že daljše obdobje in ga spremlja nenehna utrujenost, pomanjkanje volje in odmikanje od ljudi.

Pri dolgotrajnem stresu sta ponavadi prisotna kronična utrujenost in nespečnost, kar še poglobi brezvoljnost in apatičnost. Kmalu se pojavijo težave s koncentracijo in spominom, pojavi se tiščanje v prsih in takrat nas depresija že močno drži v svojih krempljih.

Posledice depresije so lahko tudi smrtne, zato moramo, ko zapademo v temo depresije, poiskati pomoč. V današnjem času si lahko pri depresiji pomagamo na mnogo načinov. Seveda lahko poiščemo pomoč psihiatra, psihologa, kakšne skupine za samopomoč, jemljemo antidepresive, ali pa si pomagamo s pomočjo narave in uživamo vitamine, minerale in aminokisline, kot so tirozin, ki dokazano pomagajo pri zdravljenju depresije.

.

Tirozin v hrani

.

Tirozin najdemo v živilih z visoko vsebnostjo beljakovin, kot so ribe, piščančje meso, puran, mleko, jogurt, arašidi, mandlji, soja, avokado, banane.

Vendar vse beljakovine niso enake, čeprav nastanejo iz istih dvaindvajsetih aminokislin. Imajo različne naloge in delujejo v različnih delih telesa. Obstajata dve osnovni vrsti beljakovin: popolne in nepopolne (3).

.

Popolne beljakovine

.

popolne-beljakovinePopolne beljakovine zagotavljajo pravilno uravnoteženost osmih esencialnih aminokislin, ki sestavljajo tkiva. Najdemo jih v hrani živalskega izvora, se pravi v mesu, perutnini, mlečnih izdelkih in jajcih.

.

Nepopolne beljakovine

.

Nepopolne beljakovine nimajo nekaterih esencialnih aminokislin in jih ne moremo izrabiti učinkovito, če jih uživamo samostojno. Kakor hitro pa jih dopolnimo z majhno količino beljakovin živalskega izvora, postanejo popolne. Najdemo jih v semenkah, lešnikih, grahu, žitih in fižolu.

Z mešanjem popolnih in nepopolnih beljakovin bo naša prehrana bolj hranilna, kot, če uživamo samo ene ali druge.

.

Uživanje aminokislinskih  dodatkov

.

Veliko ljudi je že ugotovilo, da ima veliko aminokislin specifične lastnosti, zaradi katerih so koristne za zdravje. Danes so nevezane aminokisline na voljo v uravnanih mešanicah ali kot samostojni dodatki.

Kadar se odločite za jemanje aminokislinskih dodatkov, je priporočljivo, da istočasno uživate tudi najpomembnejše vitamine, ki sodelujejo pri njihovi presnovi, ponavadi so to vitamin B6, B12 in niacin.

Če se odločite za jemanje pripravkov z več aminokislinami, se prepričajte, če so v pravem razmerju. Da pride do tvorbe beljakovin, mora biti razmerje med esencialnimi in neesencialnimi beljakovinami uravnano, prav tako pa mora biti ustrezno tudi razmerje med posameznimi esencialnimi aminokislinami. Vsekakor potrebujete pripravek, ki bo narejen po enakem receptu kot naravne beljakovine, da boste z njim dosegli željen zdravilen učinek.

Redno uživanje kakršnega koli dodatka v velikih količinah kot nadomestek za hrano ali kot zamenjava za zdravilo brez zdravnikovega nasveta je lahko nevarno za vaše zdravje! (4)

.

Tirozin pomemben spodbujevalec rastnega hormona

.

Spodbujevalci izločanja rastnega hormona so hranila, ki pospešujejo tvorbo tega hormona v telesu. Pri človeku se rastni hormon tvori v češeriki, od koder se izloča kot odziv na spanje, telesno dejavnost in omejeno uživanje hrane (5).

.

Kako nam lahko pomagajo spodbujevalci izločanja rastnega hormona?

.

  • sodelujejo pri izgorevanju maščob in njihovem spreminjanju v energijo in mišice
  • povečujejo odpornost proti mnogim boleznim
  • pospešujejo celjenje ran
  • pomagajo pri obnovi tkiv
  • krepijo vezivna tkiva, kar je pomembno za bolj zdrave tetive in vezi
  • spodbujajo tvorbo beljakovin za rast mišic
  • zmanjšujejo količino sečnine v krvi in urinu

.

Poleg tirozina, so pomembni spodbujevalci rastnega hormona še ornitin, arginin, triptofan in glicin, ki s sinergističnim delovanjem z vitaminom B6, niacinamidom, cinkom, kalijem, magnezijem, kalcijem in vitaminom C sprožajo izločanje rastnega hormona ponoči. Največ rastnega hormona se izloča približno devetdeset minut potem, ko zaspimo.

Količina naravnega rastnega hormona v telesu se s staranjem zmanjšuje. Okrog petdesetega leta ga telo popolnoma preneha izdelovati. Če pa prehrani dodajamo aminokisline in vitamine, ki spodbujajo njegovo izločanje, se lahko tvori spet v enakem obsegu kot pri mladi osebi.

Jemanje rastnih spodbujevalcev se odsvetuje sladkornim bolnikom, ker lahko porušijo pravilno razdelitev inzulina. Prav tako jih ne smejo jemati mlajši od 25 let, razen če jim posebej predpiše zdravnik.

.

naroči

.

Viri:
Earl Mindell, Vitaminska biblija
Samo Kreft, Nina Kočevar Glavač, Sodobna fitoterapija